Drömmar, mat och födelsedag

Mina dagar går lite in i varandra, jag gör inte så jätte mycket känner jag...  haha.. Idag pluggade jag en del iaf, började läsa miljödidaktik, intressant men svårt att fokusera här hemma, har inga rutiner här. 

När jag vaknade imorse var jag arg och lite rädd, natten var fylld av otroliga drömmar. Slott, stora massor med människor i orangeklädsel, väldigt gamla "vänner" blandat med lite nya nära vänner. Riktigt konstigt. Tror det hela slutade med ett krig samt att en mycket nära vän till mig gav mig ultimatumet "Antingen blir du min flickvän eller så träffas vi aldrig igen". Hemskt!! Vad svarar man då? Bli tillsammans med sin bästa vän eller aldrig se den igen?
Nyvaken som jag var kunde jag inte riktigt skilja på verklighet och drömmar så resultatet blev att jag var sur. Som tur var fanns det ingen hemma som min vrede fick gå ut över, istället tog jag ett bad. Sen var det dags för dunderfrukost (mamma har bestämt att jag ska gå på super-protein-diet.. ), så stekt ägg och lingongrova, senare pasta och köttfärssås till lunch, potatis och skinkröra till middag (sååå sjuukt mycket mat på en dag)
Jag var å la om såret när jag skrev dunderfrukost så glömde visst bort lite vilket humör jag var på när jag skrev och vad jag hade tänkt berätta... hm...
Livet rullar på helt enkelt, sorgen i famlijen blir väldigt påtaglig ibland när man vid middagen brister ut i gråt... 

Några ljuspunker idag var:
Filmen "Good Will Hunting", rekomenderas starkt
Telefonsamtalet med födelsedagssång fast det inte ens är min födelsedag idag, då blir man glad :)
Samt detta klipp, som jag på sätt o vis inte vet om jag ska posta eller inte.. men men det är värt att känna sig löjlig ibland.. Denna mannen spelar gitarr som jag vet inte vad..
lyssna o njut..

... så funkar självklart inte att lägga upp länken så därför gör jag en enkel "klistra själv" länk :P
http://www.youtube.com/watch?v=u_5Q5ZUKTco


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0