"När jag blir stor ska vi bo bland molnen"

Efter en liten pause så är jag tillbaka. Tillbaka på rikitigt, nu är jag i Skövde, på riktigt.

Känslorna har varit många kring detta, ska jag va glad eller ledsen? kommer det gå? klarar jag det här? Att lämna Sundsvall var jobbigt, det var skönt att leva i den bubbla som var kanske var fylld av mycket sorg men också fylld av samhörighet och glädje. Till och med så sorgliga dagar som begravningen så kan vår släkt fylla dagar med mer än bara tårar. När alla gäster lämnat minnesstunden så stod kusiner och annan släkt i en stor cirkel där vi sjöng och dansade till orden "Hem, jag gick hem. Hemma var när jag gick upp till dig". Nisse är poeten, men ord som var så tunga att sjunga första gångerna utvecklades till glädje och dans. "En välsignelse att möta sånt här tillsammans" som mormor sa på farbror Svens begravning. Det är verkligen en välsignelse, när man kan ta tag i vems hand som helst för tröst, kramar får man många utan att ens be om det.


Mycket glädje var helgen också fylld av. Kusinträff i lördess var väldigt roligt. Lek och stoj samt bokning av sommarträffen. Då ska vi träffas hela helgen och allt ska bli fantastiskt!
http://www.youtube.com/watch?v=a-T55KwQOyU
Men som sagt att komma till Skövde var blandade känslor. Varför möta verkligheten om man kan bo i en bubbla?
Idag fick jag veta varför. En lång väntan på sjukhuset med den underbara Chibs. Många skratt åt folk och åt varandra. Sen fortsatte eftermiddagen med att jag träffade lite kursare och blev påmind om att jag gillar skolan jätte mycket. 
Nu är jag just hemkommen från en galet roligt. Går knappt att beskriva hur mycket jag skrattat ikväll. Det var en middag med Marcus, Anna och Elin. Vi pratade minnen och våran egen trötthet bidrog nog mycket till alla skratt attacker. 


Vi diskuterade mig ett tag, om huruvida jag tar för mycket plats när jag är bland folk. Svaren var raka och det blev väldigt komiskt. Annas förklaring var "man lär sig liksom om hur mycket procent av talutrymmet som är nyttigt man tar" (med en underförstod ton av "det har du inte riktigt lärt dig än helena")..
Så att jag pratar mycket om mig själv ber jag om ursäkt för... tur för er att jag är så himlaa rolig :P
Nä jag ska försöka mogna lite. Imorgon är den stora dagen då jag blir ordförande över FIRE (Högskolans kristna studentförening). Imorgon blir jag drottning! Kronan flyttas över till mig. I will be queen!!! 

Men som sagt, jag skall försöka disiplinera min mun lite grann. Men förvänta er inga underverk. Gud skapade mig såhär, och han älskar iaf mina berättelser och min humor :D
Krams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0