full rulle!!


Nu är livet sådär.. fullt upp. Allt flyter in i vartannat men på ett bra sätt. Visst blir man trött men det är "viktiga/jobbiga"- saker som flyter in i det roliga. Det man skulle kunna välja bort är sådant som faktiskt inte vill välja bort, sådan energi givande. Men samtidigt är allt väldigt givande, det är svårt att förklara. Om jag ska ge ett exempel; Torsdag. Dagen börjar vid 8 tiden, kommer till skolan för seminarie om genus och hur det funkar kl 10 (väldigt intressant). Sen lunch på skolan där man fortsätter diskutera genus och skolrelaterade saker (blandat med nöje såklart, men vi är lite nördiga). Därefter 4 h föreläsning om Skoljuridik. Så otroligt intressant och man vill verkligen minnas varenda ord och diskutera i timmar, men när klockan närmar sig 5 och man reser sig från föreläsningssalen så känner man tröttheten i huvudet. Man har blivit så fullproppad med fakta att man bara vill lägga sig o sova en stund så man kan få processera allt. Men icke! Fort hem och laga lite mat och byta om för LASERDOME med Kristna Skolgruppen FIRE. Trots sin trötthet så ska ni veta vilken energikick det är att få ett vapen i sina händer. Två väldigt roliga matcher då jag varje gång var med i det vinnande teamet (första matchen blev jag rankad 8/13 och andra matchen rankad 3/8 !!!). Sen skulle man ju kanske tänka att kvällen är slut, men nej nej var inte dum. Fika hos syster o svåger med hela gänget. 12 trött, svättiga, glada studenter utslagna på soffa och golv i en lägenhet med kanelbullar och te. Kvällen slutade med att jag sov över och jag gick väl o la mig vid 12 halv 1. puh!
Såhär ser mitt liv ut en bra bit framöver. Väldigt intensivt, men ack va roligt. Projekten och föreläsningarna i skolan är jätte intresanta och fritiden är mer än vad jag kunde önska av den.
Jag har jätte roliga vänner och internskämten trillar tätt. Jag skulle bara vilja krypa upp i en jätte stor säng med allihopa o bara ligga o mysa o prata o ha roligt...
Det finns inte ord.. (Mina inlägg innehåller många, "fantastiskt, underbart, otroligt". Kalla mig få-ordig men jag kan verkligen inte finna ord som räcker för alla känslor som brinner i mig när jag skriver om detta.
Nu är det mitt i natta. Dags att sova gott.
Krams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0