Söndag

Sista dagen på en helg som gick otroligt fort. Jag skrev förut om hur allt flyter in i vartannat, det resulterar i att tiden går väldigt fort. Det är så lite tid som går åt till att sitta o ha tråkigt så man hinner inte tänka på att tiden finns.
I helgen har jag möblerat om. det känns bra, vad jag med hade önskat jag hunnit med i helgen var att julpynta. blir så glad när jag tänker på att nästa vecka är första advent. Även om jag inte ska fira jul här så vill jag ändå känna nedräkningen och julkänslorna. Planen är därför att köpa julgardiner, julduk, adventsstjärna, adventsljusstake, lite julblommor. Kanske göra lite apelsiner med nejlikor i. Då ska jag nog lyckas få in lite stämning. Eller jag hade nog fått stämning ändå bara för att jag är som jag är, men man mår bra av att göra fint runt omkring sig.
Idag ska jag hem till Sugerpuff nr 2, som bjuder gänget på lunch. Det ska bli jätte mysigt. När vi ändå är där ska vi också planera "open Prayers night" som vi ska ha i "Stilla rummet" skolan (dvs kyrkan på högskolans rum). Vi ska ordna ett litet Praise Party, vi kommer sätta upp olika bönestationer i rummet så där man kan be eller tacka för olika saker och på olika sätt. Det ska bli jätte spännande att ha det på skolan, får se om det blir bara vi i Fire-gruppen eller om det kommer lite nya nyfikna människor. Detta kommer iaf ske på torsdag.
Jag är så himla glad idag. En rofylld känsla av att vara nöjd. Känner mig riktigt bortskämd som har en såhär bra period i mitt liv. Så glad jag är! Det är på sätt o vis tur. Jag är i en ny stad o hade jag inte mått såhär hade jag förmodligen inte trivts alls, o det hade ju varit jätte tråkigt. 

Nä nu ska jag äta lite frukost innan jag ska vandra bort till Anna.
Njut av det lilla, snöslasket ute som töar när du inte behöver gå ut, vännen som ringde, mjölken som inte blivit för gammal. Sånt kan man om man vill bli riktigt glad över. "Lämna ditt bakomflutna före dig" eller hur var det nu?
Mors!!

Kommentarer
Postat av: Ankan

2010-11-21 @ 18:26:53
URL: http://ingili27
Postat av: Ankan

Va bra du skriver Helena, keep it up. Ska gå å drick outgången mjölk tror jag. Fast jag dricker den nog även om den har gått ut. Kram

2010-11-21 @ 18:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0