Piteå!!

Har varit i Piteå sen i torsdess natt.. O åker hem ikväll.. eller jag sover i sthm ikväll och kommer hem imorgon bitti. Det har varit en lite udda helg, men samtidigt väldigt bra och rolig. Nyttigt att träffa folk man träffar på tok för sällan. Sen att alla människor här upp talar så makalöst fint är ju bara en bonus. Jag o min vän åt på Max i fredess och när vi satt där kom det in en barnfamilj. Dessa barnen var helt fantastiska, tänk er den sötaste femåringen ni kan tänka er, sen så talar hon den bredaste norrlänskan ni kan tänka er. Man blev varm i hela kroppen av att se och höra henne. Helt otroligt gulligt.
Jag har en tendens att bli lite små kär i gulliga barn. På tåget upp blev jag också kär i en liten pojke som en bit in på tågresan blev trött på att sitta still så började röra sig på sin plats o klättra runt o kunde verkligen inte sitta still. Under tiden han får utlopp för sina myror i brallan sjunger han "Aj lajk to mövit, mövit. Aj lajk to mövit mövit, Aj lajk to mövit!!" (I like to move it). Bedårande!
Nu börjar jag dock längta hem lite, när jag är borta ett tag från min lägenhet känner jag ganska snart ett behov av att komma hem o fixa, göra i ordning ännu mer..  Vill ha ännu mer hem trevligt, göra i ordning ännu mer. Nu har jag också fått en säng, som jag inte sätt hur den ser ut än. Så ska bli spännande att känna hur det känns att sova i en riktig säng igen.
Jag har det väldigt bra men vill inte sitta här o vara osocial mer.. Men tänkte bara för min egen del hålla i gång bloggandet. Ett mer seriöst inlägg kommer snart.
Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0