folk kommer, folk går

Igår träffade jag några av mina nya vänner, det var ett tag sen vi träffades allihopa. Det kändes så otroligt härligt, Famijen..
Vi har så roligt tillsammans oavsett vad vi väljer att sysselsätta oss med. Igår var det musikquiz. Jätte roligt!
Mitt i detta roliga inser vi också att det faktiskt snart är jul vilket kommer innebära att ett stort gäng av utbytesstudenterna åker hem.. Det är då jag själv inser att min studenttid kommer fyllas av hej och hejdå. Människor kommer att komma och att gå. Känns jätte sorgligt men förhoppningsvis kommer jag att vänja mig.
Det känns för tillfället inte rättvist, jag har ganska nyss kommit hit och börjar känna mig mer och mer hemma. Folket är ju en stor del av detta. Får liksom en klump i magen... En annan vinkel på det hela är när man börjar tänka på va mycket folk man kommer lära känna, tänk så träffar jag någon som kommer befinna sig i min närmaste krets resten av livet?
Efter att ha varit borta ett tag så har jag blivit ännu mer nyfiken på mina grannar, vem är dom? lever dom? dom är så otroligt tysta...
Jag har en idé som jag är sugen på att genomföra. Jag vill sätta upp lappar på mina grannars dörrar där det står typ :

"Hej jag är jätte nyfiken på vem som är mina grannar därför tänker jag baka kladdkaka på söndag kl 15. Du är välkommen på fika hemma hos mig i nr289. // Helena"

Jag ska bara våga också.. Men vill verkligen genomföra det. Anledningen till att jag inte vågar är att jag
  1. är feg
  2. Om någon satt en lapp på min dörr hade jag blivit överlycklig, men jag är ju lite märklig
  3. Tänk så är någon av mina grannar en yxmördare som hatar kladdkaka?
Ska jag göra det?

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Do it! Tänk vad spännande. Och vad gör det om ingen kommer? Då har du iallafall en god kladdkaka :)

2010-11-12 @ 15:03:04
URL: http://metrobloggen.se/enannandel
Postat av: Ankan

Do it men du kan väl se till att ha nån kopmpis eller syster eller så den bestämda tiden, bara för att va på den säkra sidan. Jag skulle ha blivit superglad för en sån lapp. Kram

2010-11-14 @ 10:29:09
Postat av: My

Gör de!! Du är inte feg. Jag hade aldrig ens tänkt den tanken.

2010-11-16 @ 18:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0