Det är advent, det är advent!

Glad advent gott folk! Idag får vi tända det första ljuset =D. Snön ligger vit på marken och ännu mer är på väg ner från himlen.
Igår hemma hos elin och oscar var julstämningen på topp. Glögg, julmust, lussekatter, pepparkakor, apelsiner fyllda av nejlikor, juleskum och julkola och den självklara julmusiken. Vi var ett riktigt stort gäng som fyllde deras lägenhet, goa skratt och höga samtal pågick under fikat. Kvällen fortsatte med Phil's favorit film "of all times". Den var fantastisk! Man kan inte annat än att älska den. Svartvita filmer är sjukt underskattade. mer sånt åt folket. Kan erkänna att jag faktiskt är sugen på att se den snart igen så ring mig om ni är sugna på, som phil säger, "a a movie that's a heartwarmer". Här är ett litet mysigt smakprov:



Idag blir det snart Adventsgudstjänst i Elimkyrkan. Hela kroppen pirrar av adventskänslor. Man borde mysa mer än bara på vintern, man mår så bra av det. 

I min lägenhet lyser det första ljuset i adventsljusstaken och utanför fönstret yr snön. här inne spelas Josh Grobans julskiva, en kopp te med lite extra krademumma på står framför mig. Jag är riktigt nöjd.
Hoppas ni får en lika bra start på Advent som jag får..
krams




Kommentarer
Postat av: Ellinor

Åh vad det låter mysigt med vinter och advent, men ack så långt borta det känns. Själv började jag dagen med att klä på mig kjol och linne och smörja in mig i solkräm haha. Ingen julkänsla här inte. :P

2010-11-29 @ 11:05:43
URL: http://metrobloggen.se/enannandel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0