Början på mitt nya liv

Sist jag skrev hade jag inte en aning om var jag skulle sitta just idag, den 2 november kl 16:16.
hela världen låg för min hand o jag visste inte vart jag skulle börja.
Idag, just nu, sitter jag vid mitt fina skrivbord, i min lilla (för tillfället otroligt stökiga) etta. I staden som jag är nyförälskad i. När jag kom hit för drygt två månader sen hade staden Matfestival. Människorna är varma o välkomnande, gräset är grönare och träden är vackrare, luften friskare.. och jag... gladare
Min nya bo-stad... Skövde.
I mars sökte jag till lärarutbildningen i Skövde. Tänkte inte så mycket mer än "det skadar ju inte att söka". Nu sitter jag här. Har precis skrivit färdigt min andra hemtenta för terminen, och haft ett mysigt telefonsamtal med en av mina nya vänner.
Jag är nöjd. Visst går livet upp och ner som det alltid gör. Man har dåliga dagar även i Skövde. men dom grå dagarna känns ändå inte riktigt lika grå som de grå dagarna i Skåne.
Utbildningen är jätte bra, väldigt intressant, praktiken är jätte rolig o intressant o givande o ... en bekräftelse på att jag valt rätt.
Självklart saknar jag människorna som numera bor långt bort, saknar möjligheten att när som helst sätta sig vid en fantastisk flygel o bara spela. Men annars är jag nöjd. Flytta hit folket och flygeln. Då kan vi nå ett härligt liv.
En annan sak som är bra med Skövde är att det är så nära till allt annat. 1h till Gtbg, 2h till Sthm, 1h till Jönköping.. jag gillart.
Jag tror att jag skulle kunna bli sponsrad av Skövde kommun som levande reklam. Älskar denna stan. Förstår inte alls folket som skrattade åt mig när jag förklarade vart jag skulle flytta.  Det största minus jag hittat med denna stan hittills är blixthalkan förra veckan som gav mig 3 stygn på hakan. annars har Skövde inte varit annat än snäll mot mig.
Älskar denna stan. Känner ni er nere, kom å hälsa på, behöver ni övertygelse om att Skövde är stan för er? Ring mig.. jag har tusen argument :D
(Några andra åsikter jag har är 1. att Bjoern är en oerhört bra karl, tjejer som söker ? jag har hans nr. 2 CarJohan bör skaffa en mustage bara för att förgylla min vardag)
Mors!

Kommentarer
Postat av: LillaMy

Underbart att du skriver här igen. Jag kommer kolla varje dag om du skrivit.

Saknar dig tusen!



Love

2010-11-02 @ 16:58:33
URL: http://mypaulander.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Så gött att höra att du trivs så bra i Skövde. Gör mig jätteglad! Hoppas vi kan ses till jul! Kram

2010-11-02 @ 20:51:29
URL: http://metrobloggen.se/enannandel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0