6 dagar innan nedräkningen börjar

Idag har jag varit på skolan (dvs praktikskolan). Det är jätte roligt. Höll i två lektioner, dels om kyrkoåret och en om Närke. (Närkes landskapsdjur är hasselmusen, har lärt mig Lucias historia.. sån viktig kunskap :P). Gillar mina barn o tror dom börjar gilla mig på riktigt nu.
Det har snöat hela dagen slutade inte förrän nu vid 5 någon gång. Det är jätte härligt att se hur barnen leker i snön o hittar på lösningar över hur man spela fotboll i 15 cm snö och hur man gör det omöjligt att känna igen personer på Dunken (leken dunkgömme om ni är från skåne). De är så härligt påhittiga, blir så glad.
Problematiken med snön är ju hur man ska ta sig från plats till plats.. Cykeln är parkerad för vintern, livsfarligt att cykla på detta väglaget, Buss är jätte dyrt och att gå tar så lång tid. Dagens lösning är att gå trots allt, när jag är på praktiken innebär det 50 min promenad dit och 50 min promenad hem. Inte tusen bra, men det får väl gå. Annars gillar jag faktiskt snön. Jag har flyttat till en stad som vet vad vinter heter. Känns trevlig o kan inte annat än hoppas att det är snö när jag kommer hem till skåne.
Förövrigt har jag ställt i ordning lägenheten så att jag kan ta emot besök. Ikväll ska vi ha Cellgrupp här, ska bli jätte mysigt faktiskt. Jag har köpt en hyacint och massor av apelsiner för att skapa lite julstämning. Sen ska jag prova ett nytt recept, pepparkaksscones!!! Låter jätte spännande, hoppas att det blir gott.. kan bli succé eller magplask. Låt oss hoppas på succé. 

I högtalarna spelas Säkert! Det är toppen, blir glad och motiverad till allt!

Förövrigt längtar jag till i helgen. Denna vecka kommer va toppen på alla sätt men att på söndag fira advent är körsbäret på grädden på moset. Så är det.
Nu ska jag förbereda mitt sconesbak.. o kanske ta mig ett litet mellis.
Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0