Terminens "tyck synd om mig"- inlägg

Detta må jag säga har varit en omtumlande julhelg och mellandagsvecka..
Jag berättade kort om min onda fot i förra inlägget. Denna fot var ännu mindre nådig på julafton.. Med väldigt mycket smärtstillande tabletter så gick det minsann. Det blev jul med julmat, kalle anka, väntan och paket. En bra julafton det lilla jag var vaken.. trevligt trevligt.
Men juldagsfriden fanns inte, vi åkte in till akuten med foten där vi väntade o väntade. Tillslut träffade jag en doktor som blev väldigt chockad över det mycket äckliga sår som finns på min häl.. suck o stön o röntgen. Han valde att ta till kniven o skära upp lite till.. Jag skrek o grät o usch va det gjorde ont menmen, han sa tack o hej ses på måndag. (till saken hör att jag sen lillejulafton knappt sovit något pga smärta). Måndag morgon möttes vi på akuten av världens mest otrevliga kvinna i receptionen hon sa 4 ord under tiden jag träffa henne "Nummerlappen" och "ring på klockan till ortopeden". Tacktack. När jag träffa en ny farbror doktor så vart han ännu mer chockad än mina hittills 3 första doktorer. Illa illa sa han..  han försökte röra vid foten och jag skrek o vred mig av smärta. Tillslut gav han upp o sa (med viss övertalning från min mor) vi måste nog söva henne. Fasta hela dagen o vänta, o vänta, o vänta... Brist på rum på sjukhuset slutade med att jag hamnade på kvinnoklinikens onkolog avdelning. Inte världens muntraste plats direkt, men snälla sköterskor iaf. Jag blev iaf opererad där dom.... hm känsliga läsare varnas för det jag nu kommer beskriva är riktigt äckligt, (hoppa ner till nästa stycke om du tror det blir jobbigt).... operationen gick ut på att en doktor grävde ett djupt hål i min häl, ända in till benet, sen rensade han ur allt dött kött och all var o grejer som va där inne. sen lämna han hålet öppet, plåstra om o så väckte dom mig.
När jag vakna hade jag en hiskelig smärta, dom pumpa i mig tror det var 12 doser morfin plus lite annat innan jag kunde bli lugn. det var en pers..
Sen efter det åkte jag tillbaka till onkologen o sov... sen har det inte hänt så mycket mer, jag har mest väntat på att bli flyttad till en ny avdelning samt väntat på att en doktor ska komma o tala om för mig hur jag mår. det mest spännande som hände på onkologen var när dom skulle ta blodprov och det krävdes 4 sköterskor och 6 stick innan dom lyckades.. inte så roligt för sprut-rädda mig.
Sent igår kväll blev jag flyttad till ortoped avdelningen. Där tog dom i mig med pincett och jag var instängd på rummet för att min infektion ska spridas till andra nyopererade.. som tur var blev min vistelse på ortopeden inte så lång. när min läkare kom strax efter två tog dom bort förbandet o tittade (ajajaj) sen sa han att det såg mycket bättre ut o att jag fick åka hem. Men han sa också att jag kommer få gå på kryckor väldigt väldigt länge.. månader kanske.. det är lite tråkigt men just nu är jag bara glad att vara hemma...
Imorgon är det nyårsafton... får se hur mycket fest jag orkar med.. men lite blir det nog iaf..
Gott nytt år åt folket!!
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Men Helena, stackars stackars dig!!! Hur gick det till? Hur började det hela. Hoppas de matar dig med godis och är snälla mot dig iaf. Kram

2011-01-02 @ 19:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0