Lillejulafton

Danföredopparedan!

Imorgon är det julafton!!! ooo va jag längtar!!!
Älskar lillejulafton.. stressen och stunden då vi alla inser att somliga saker måste sparas till julafton.. härligt!
Min fot har fått en illa infektion som sitter under hälen, himla dumt ställe att ha det på. Igår var jag på vårdcentralen och fick då hälen uppskuren... sen dess har det gått utför... Smärtan igår kväll var otrolig! samma i morse... Jag låg ock krampade i soffan av smärta.. tillslut ringde vi läkaren o fick starkare tabletter utskrivna. Efter första dosen somnade jag direkt... sen har smärtan gått av o till... dvs stund vis har det gått riktigt bra, andra stunder ligger jag o krampar.... Nu är det nära krampgränsen så kanske blir detta inlägg väldigt kort och ryckigt... 

Efter att smsat Anna hela dagen o pratat om julmys, samt sett elin dona med julstädning och julpynt hela dagen... allt till ljudet av "skuggan av en gris".. så blev julstämning på topp.. Julgardiner är uppe, julgranen är klädd, glögg fika med familjen och nu packas paket och rim skrivs.. ´Perfekt avslutning på denna dag..
Nu måste jag också skriva lite rim innan jag måste gå och lägga mig för att få mina få timmar smärtfri sömn.
Detta är nog det dystraste jag har skrivit på länge... men kände att det kanske behövdes..
julafton är det i morgon
tomten kommer till någon
natten nalkas snart
inte allt är riktigt klart
imorgon blir det julebak
julgranen är inte riktigt rak
att familjen samlad härligt är
de är mig alla väldigt kär
nu är jag på rim humör
så fokuserar är bäst jag bör
innan sömnen tar mig till drömmars land
då jag drömmer att jag får en and
Hör vinterkylans höga rop
God jul nu allihop
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0