Eftertryck, entusiasm, glädje och lite sorg...

(Hela detta blogg inlägg bör läsas med lite eftertryck,bitvis entusiasm och glädje) (blir lixom lite bättre då)

Denna dag har gått åt till att leta skor, och kläder. Verkligen hela dagen, eller i alla fall från 11-17 idag.. det va jobbigt.. Till en början var det riktigt roligt, jag brukar verkligen inte va den som gillar att shoppa, speciellt inte ensam. Men idag var det riktigt skoj. Jag gillade det. Tills jag nästan svimmade.
Det var väldigt varmt, jag drack och åt ingenting, ingen bra kombination. Framåt halv tre tiden var jag rätt hängig.. Men efter en fika på waynes så blev det genast bättre.
Fast skor fanns inte att finna.. Jag letade överallt, provade hur många skor som helst, men IKKE. Jag har för smala fötter för dess längd, därför finns inga skor som passar. ( I-lands problem jag vet, men ändå). Tillslut när hoppet nästan var helt slut, gick jag in i en otroligt "tant-ig" butik ( jag menar dom sålde seriöst träskor i färglada färger), men jag såg ett stort ljus. Där stod dom, skorna jag hade letat efter. Jag kunde nästan höra en "hallelujah"- kör sjunga.. Men jag vågade ändå inte hoppas för mycket, jag menar det var ju faktiskt mina fötter vi talade om.. Jag gick långsamt fram emot dom, tog dom i min hand, och kände hur jag blev mer och mer försälskad. Jag satte mig på en trapp och satte långsamt på mig skon. Den satt som gjuten. Jag visste inte hur jag skulle reagera.. Dom passade! På alla håll!!! WOHO!!!!
Lyckan var fulländad, jag var helt lyrisk. Personalen gav blickar som sa "hallå det är bara ett par skor, ingen stor grej", till dom sa jag då "Nu har jag letat i flera timmar, nu är jag så trött så jag tror att jag svimmar, och massor av barr har jag fått i skon, men i korgen finns bara EN champinjon". Nä det sa jag inte men ungefär så,...
Glädjen välde över mig, jag hade fått va jag behövde, dessutom hade jag under min dag på stan även hittat ett par jätte fina örhängen, och ett par armband som jag faktiskt kunde få över mina händer (vilka också är för stora).

En annan anledning till all denna glädje över ett par skor beror förstås på vad som händer imorgon. Nu kanske det är så att ni inte alla vet vad som händer imorgon. Jag vet. Imorgon är dagen då jag åker till Bulgarien. Jag åker tillsammans med en otroligt nära vän, hennes fästman (som jag också känner) och sist men inte minst fästmannens kompis (som jag inte har träffat, som jag kommer träffa för första gången påväg till flyget). Detta är galet spännande! Jag är så glad!
Jag har inte varit utomlands så många gånger.. eller förutom norden så har jag bara varit i turkiet, en gång, förra året. Så man kan ju inte säga att jag är den mest världsvana personen men jag säger som en god vän till mig " du är inte världsvan du är Sverige van". Jag tror själv att det är mycket mer unikt att vara Sverigevan än världsvan.
Därför är detta en stor resa.. vem vet va som kommer hända? CraZy!!!

Jag gillart...
Den som lever får se! Kan hända att jag skriver ett blogg inlägg där nere, men som sagt , den som lever får se.


Den enda sorg jag bär idag är något som nog de flesta vet... nämligen att Michael Jackson är död..
Michael Jackson Är död... Finns inte.. Tråkigt på något sätt, en sådan legend som levt på "min tid"... mycket tråkigt måste jag säga.. Han var sjukt duktigt, helt otrolig rent utsagt. Sån begåvning! Finns inte ord... Han va bra helt enkelt..
Vem han var som människa kan jag inte döma, men ändå ger jag honom min respekt.

'Rest In Peace Michael Jackson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0