"Det är väl det som är meningen med allt"

Senaste veckorna har varit sjukt spontana men ändå har det hänt väldigt mycket roligt...

Jag åkte på skolavslutningsnatten upp till Sundsvall. Dit kom jag å va me på lite andra skolavslutningar, 30 årsfest å så..
Jag fick också lära mig lite hur man bakar tunnbröd. Min mormor, moster Inger, jag, och Susanna (även ingifta moster Agneta kom senare) vi i alla fall bakade tunnbröd en hel dag. Det va väldigt lärorikt, jag fick prova på allt. Göra fina ämnen (runda delar av degen som man sedan kavlar ut), kavla ( bland det svåraste, det måste nämligen vara jätte jämnt och lagom tunnt och inga hål, en riktig konst), Jag också prova på att grädda ( vilket också är sjukt svårt), Sen fick jag sopa av och dela.
Detta var en mysig hel dag med lite äldre släktingar. Det där med att umgås med "gamla" är något som ofta kan vara väldigt givande. Dom har liksom varit med om så otroligt mycket.... verkligen otroligt mycket. Sedan deras sätt att bara vara och finnas till för andra, det är något som jag önskar jag hade.

Dagarna flöt på även om det inte hände så otroligt mycket så flöt det ändå på. En dag så såg vi på Emil i Lönneberga, så otroligt fint... Saknar Astrid Lindgren.. Rätt konstigt med tanke på att hon är en människa man aldrig har träffat men samtidigt så älskar man det hon gjorde, och det hon gjorde har påverkat så sjukt många..
När jag tittar på Emil i Lönneberga känner jag också hur jag verkligen älskar Sverige... Fint land är det vi bor i.
Jag gick en promenad en dag runt byn. Den är såå vacker, finns så många bilder man vill fånga, självklart hade jag med mig kameran och fotade massor.. det va mysigt och myggigt. Men till min förtvivlan tappade jag min älskade fina nya kamera och nu kan jag inte fota mer... Jätte sorgsamt....

Tanken var från början att jag skulle åka till min släkt i värmland till midsommar, men tack vare många kusiners otroliga övertalningsförmåga så stannade jag kvar över midsommar.

Vilken midsommar sen! OJOJOJ.
Den började lugnt med frukost på altanen, sen iväg å plocka en STOR ängsblombukett (stavas det så?) riktigt sommrigt i alla fall... Senare iväg till Ånäsparken för att träffa folk, höra på mysig sång och inte minst kolla in bollrayset.. ? stavning igen??

Sen bar det hemåt.. Mot anledningen till att jag stannade.. det skulle va Fest på Logen.. Jag vet att det låter bonnigt men jag lovar, det va det roligaste på så otroligt länge... Jag har sällan haft så otroligt roligt!!!!
Vi kom dit vid kl 16 jag gick hem kl 9 morgonen efter.. SÅ roligt var det...
Finns inte ord som kan förklara.. You should have been there...

Dagen efter blev verkligen "dagen efter".. vi gjorde verkligen ingenting.. låg typ å sov i soffan, sa ett ord, somna, sega, sega, sega... men även det hade verkligen sin charm.. det va en bra dag..

Söndagen Sula fyllde 20!!! GRATTIS HURRA HURRA HURRA!! Detta firades förstås med lite smörgårdstårta å rabarberspaj med lite släkt å vänner.. mycket mysigt och trevligt. Ända tills ... " 8 kviger har hätt fram sig".. Grattis, (detta betyder "8 st kor som inte fått sin första kalv än hade rymt") Dom hade rymt en bra bit.. mer en 1 km, eftersom dom hade rymt så långt så var dom sjukt sega på att gå hem.. vi fick typ putta hem dom.. Ett litet äventyr =P. Men även det var mysigt. Sen åkte vi å badade.. Kallt men ... gissa va jag kommer säga... MYSIGT!!! haha sorry

Måndagen kom och jag for ner till värmland, där va det full shå me ungar som ska skjutsas, matas, läggas, enselage (stavning???) som ska balas.. Mycket mycket mycket... Samtidigt så är det roligt att passa barn dom är så söta (så länge dom inte bråkar). Det är en viss känsla att få vycha en 2 åring tills den somnar i famnen.. Moderskänslorna väller fram... älskar mina barn!!!

Nu är jag iaf hemma igen en stund.. På lördag drar jag till Bulgarien på "Blind- date".. Det kommer bli kung..

ha det fint ... ska försöka skriva om en stund igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0