Förr...

Visst är det väl märkligt hur man kan ta olika saker på olika sätt vid olika tillfällen?
Jag menar tex regn... ibland känner man riktigt hur mysigt det är o riktigt hur man längtat efter att det ska komma, medan andra gånger klagar man på att det är så dåligt väder.
Idag regna det.... jag är fortfarande förkyld o blev inte ett dugg glad när jag såg att det regnade.

Ett annat exempel är det här med bussar... Jag menar vissa gånger (när man är stressad) så tycker man bussen kör alldeles för sakta o räknar verkligen sekunderna, medan andra gånger (när man är i väldigt god tid) så känner man att bussen kan köra ganska sakta så man slipper vänta på nästa..

Eller när man ibland suckar över hur gott det är med pannkakor o kan äta tills man storknar, medans om man en dag har längtat efter potatis o sill är pannkakor plötsligt inte alls så gott.

Jag fick ett sms av en kompis idag där det stod "green day är rockklassiker, börjar vi bli gamla?"
Tragiskt nog så är det nog så.... vi börjar bli gamla.... man kan märka det på olika sätt, själv märkte jag det när jag ser klasskompisar små syskon, eller varför inte min egen lillebror, de börjar bli stora...
Ganska läskigt att se...
andra saker man kan märka det på är ja musik, barnprogram.
Har ni sett på bolibompa något senaste tiden? det är helt sjuukt, jag blir så arg... Dem svär o är utseende fixerade och allt som är tecknat är "dåligt"...
Vart tog "bumbibjörnarna" och "Björnes magasin" vägen?
Med andra ord VART ÄR VI PÅ VÄG!!!

än vet jag inte.... många gånger känner jag att allt var bättre förr... men det låter så tråkigt o drastisk att jag inte vill säga det högt.

Vi går väl se vart det bär så länge det finns pannkakor så finns det hopp.

mors

(Pastapannkakor, förmodligen det godaste Gud skapat)

Kommentarer
Postat av: Nickelkickel

And baj the wäj. Tänk dig mig då... Jag har ett par årsringar mer än dig. Ganska många fler. Jag tycker till exempel att du och LaveMange inte är särskilt gamla. Men snart kan ni både köpa snus och köra bil...



Ja ja







(Eftersom jag nu kommenterat i två inlägg i följd så kanske du tror att jag på detta sätt försöker kompensera att jag inte kom till Skåne för nån vecka sen. Och Ja. Det är precis så det ligger till.)

2008-09-11 @ 10:34:57
URL: http://stampen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0