"Att göra"-lista

Mitt liv har blivit en "att göra"- lista.
Senaste helgen som jag inte hade något inplanerat var... 15-17 augusti... å då va de malmö festival så då va jag på timo... iaf
Denna helgen blir det inte heller något oplanerat. Det är kulturnatten på lördag, vilket innebär att jag ska dansa på mårtenstorget två ggr... vilket innebär massa extra träning... + massa ansvar för de mindre barnen som också ska dansa...

Denna veckan så är ikväll den enda dagen som jag kom hem efter skolan och inte hade något inplanerat på hela kvällen. O den kväll går ändå åt till att plugga....

Även om det är roliga grejer jag hittar på så blir det ändå allt bara "ännu en grej som ska fixas". Det är inte så det ska vara. Man ska göra roliga grejer för att det är roliga, det blir lixom inte så bra när det blir för mycket av det roliga.

De senaste veckorna har verkligen fått mig att förstå Alfon Åbergs farmor mycket bättre. "det är bra att ni har tråkigt" säger hon.
Man kan inte förstå innebörden i att ha roligt förrän man har haft riktigt tråkigt...

Det är som det här med smärta. Jag har fått ont i min rygg igen, riktigt ont... (idag låg jag i en hög på golvet i 1 timme o
20min o visste inte vart jag skulle ta vägen)
Det är då man ångrar att man inte njöt mer när smärtan var borta...

hm.... det där kanske inte är riktigt samma sak... "jag har för roligt hela tiden" vs "jag har för ont"... men men ni kanske förstår känslan.

Kort sammanfattning - Jag har för mycket att göra och vill få jämra mig lite över min stackars rygg.

Svar JA jag har bara i-landsproblem men det är ju för att jag bor i ett i-land och har det sjukt bra eg.
Jag tror människan har ett behov av att ibland tycka synd om sig själva.


Nä, nu luktar det spenatsoppa från köket. 
Morsning.

(P.s läser en sjukt bra bok just nu, den heter "slumpen är ingen tillfällighet" av Jan Cederquist. Sjukt bra bok.)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0