Nu börjas det...

Nu har nedräkningen börjat..  Första advent idag, första december imorgon sen går det i rusande fart, ett tu tre så är det 2009.

Men det känns ändå bra, jag är faktiskt till och med lite sugen på julstressen. Nog mest för att tillsammans med julstressen kommer julmyset.

Mös redan idag faktiskt, dels för att det var advent och mina dansbarn hade uppvisning, utan även för att jag tillsammans med underbara vänner gick på julskyltningen i stan.
Det är så fint med alla ljusen som lyser upp vår lilla stad. Sen va vi på Kulturen, riktigt mysigt. På kulturen finns en hel stad som är typ "Lund förr i tiden", med trähus, kaminer, träskor, små sängar... allt dom hade förr  =P. Sen så är det ju julmarknad där nu, så vi fick smaka på korv, bröd, mer korv, julmust å massa gott..  De va najs.

Jag har nog kommit in i en riktig mysperiod. Känner hela tiden att det är tid för lite mys. Vill ha myskväll snart, hade myskväll nyss.... jag undrar já va det kommer ifrån...

Snart nytt år, å innan dess ska man ha handlat julklappar, gett julklappar, ha en massa mys, fira lucia och förståss köpa nyårsklänning, (jag vet inte ens vem jag ska fira nyår med å ändå är jag jätte sugen på att köpa nyårsklänning..), planera nyårsfirande, tacka för alla klappar, å helst ska man hinna vila lite där också.... hm.. får se hur det här kommer gå..

Första advent är kommen.... imorgon börjar julkalendern ( ANDERS Å MÅNS =D =D)... nedräkningen har börjat.

ha det kalas, säg till om ni vill mysa eller fira nyår med mig :)


Haj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0