Timo var galet bra!

Konserten igår va helt sinnes bra! Verkligen sjukt bra.
TImo är så sjukt musikalisk... man står lixom å gapar. Eller nä där ljög jag, han är så stört skön på scenen så man hoppar å studsar å "shake:ar" järnet. Eller iaf jag.
Och att basisten var sjukt snygg var ju bara ett plus.
Jag skulle kunna skriva i oändligheten om denna konsert men är inte så kul kanske så jag ska försöka att bara säga det mest visentliga.
 
Tidigare på kvällen såg vi Loop Truper? hette dem så? jaja de var iaf inte så bra. Det var massor med folk i hela malmö vi var allihop ganska less å funderade på å åka hem, NEEJ säger jag men folk brukar inte lyssna på mig. så vi gick för att hitta storebror. Han satt på en pub o ville inte hem, så då delade vi oss, jag söta syster å fina kusin åsså Bejk går för att se Timo å resten sätter sig på puben.

Snacka om att jag är glad att jag gick!

Denna man, Timo Räisinen, var förut Håkan Hällströms gitarrist, säg va man vill om Håkan men han hade en grym gitarrist.

Denna man, Timo inte Håkan, är otroligt musikalisk, skriver väldigt bra musik och.... ja har en snygg basist.

Denna konsert visade bara att allt detta är sant, plus att han och hans band är sjukt sköna live.
 
En rolig grej han gjorde var att han mitt i sången "Sweet Marie" så börjar han sjunga jätte långsamt något helt annat, ingen fattar först va han sjunger, sen hör vi... vet inte va den heter... men den " amigos adios, adios..."
aja... alla börjar i alla fall sjunga med så ökar de tempot å går sen tillbaka över till "Sweet Marie"... "Jubel".

Fruktansvärt bra, önskar att alla skulle hört denna konsert, för den var värd alla jobbiga fjortisar i världen.

En annan höjd punkt var när han spelade "Fear no darkness promised child". Så sjukt bra låt.... suck... (detta var en nostalgisk suck ingen jobbig suck"...

Efter denna underbara konsert åkte vi hem, jag sov oerhört gott tillsammans med min underbara kusin.

Denna dag har varit bra.... Jag vaknade ganska utvilad men med möjligheten att ligga kvar å bara njuta tillsammans med sula... underbar start på dagen. Hela dagen har varit ganska slapp när jag tänker efter....

Det enda som gör dagen ofullständig är att jag kommer somna ensam.... Kom hem snart Sue..

Imorgon börjar skolan... det känns bra... börjar inte förrän halv 3... det känns ännu bättre

Men måste faktiskt ta å sova lite, ska snart börja gå upp halv 6 igen.... (känns mindre bra)...

Mors på er

(en liten parantes, Jag har sett lejonkungen två gånger denna veckan, så citerar den ännu mer än vanligt för tillfället, ha överseende)
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0