EN evig rundgång

Borta bra men hemma bäst?
Är det så?
Är det alltid skönt att komma hem?
Jo den första känslan man får när man kommer hem är en lugn och skön känsla. Jag har haft det väldigt bra när jag har varit bortrest för att hälsa på släkt och vänner, jag har träffat massor av underbara människor och jag har gjort jätte mycket roliga saker men ändå så är det skönt att vara hemma. konstigt det där.... Jag älskar att vara borta, älskar folket jag träffar när jag är borta, men ändå är hemma bäst.

Tror jag... i alla fall första minuterna när man kommer innan för dörren, sen så börjas det. Nu är det folk som vill bestämma över en och man ska göra det ena med det 4:e och genast börjar man längta tillbaka. Tillbaka dit där det hände så mycket roligt.

Jag har märkt att större delen av mitt liv så går jag runt och längtar eller kanske väntar... Vet faktiskt inte vad som är rätt ord att använda. Jag väntar på att något roligt ska hända, eller något spännande
.
Jag älskar att ha roligt. Jag älskar att skratta, busa, göra något oväntat, ligga och njuta av livet tillsammans med en vän. Detta är sådant som jag vill ska vara hela tiden. Det vore underbart. Tror jag.

Men så när jag nu sitter och skriver kommer jag själv på hur dumt det låter, Alfons Åbergs Farmor har rätt. Det kan inte vara roligt alltid för de skulle vi tröttna på.

Suck... nu är jag iaf hemma och har lixom varit hemma lagom länge för att den där mysiga känslan ska ha gått över till en matthetskänsla, allt som man borde göra. Och så börjar jag vänta/längta efter något roligt som ska hända...

En evighetsmaskin.....
 

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej Helena! hoppas allt är bra med dig! Så kul att du har skaffat blogg :)

2008-08-05 @ 22:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0